dilluns, 10 de desembre del 2012

Taxonomia de Bloom

conceptualitzacio de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador. Benjamim Bloom. 

A travès de la flexonomia de bloom podem classificar les diferents activitats educatives. Aquestes estan ordenades segons el grau de dificultat, de més senzilles a més complexes.
Hi ha tres dominis d'activitats educatives, cognitiu, afectiu i psicomotor.
Les cognitives són les que ara tracterem.
A l'any 2000 es va fer una revisió i hi van aplicar canvis. Amb aquest canvi, el que més es pot apreciar és que la importància més gran passa de ser avaluar a ser crear.
Al 2008 va tornar a haver un canvi que anomenem Taxonomia de bloom per a l'era digital.

Al 1948 es van adonar que es necessitava algunes pautes per tal de tenir una millor comunicació entre els professors i els alumnes. D'aquesta manera quan es demana una cosa, l'alumne ha de fer aquella en concret, es a dir, que no ha de fer ni més ni menys. Per exemple, no es necessiten les mateixes habilitats cognitives per tal d'anomenar que per a descriure; i són dues coses diferents, que si hi ha un mal ús d'aquests verbs, pot haver el cas que la informació que doni el mestre sobre el que s'ha de fer no sigui la que ha realitzat l'alumne.

Al 2000 amb el canvi que va haver, tal i com ja he dit anteriorment, el que agafa el pes important és crear.

  1956            2000
Evaluación --> Crear
Síntesis --> Evaluar
Análisis --> Analizar
Aplicación --> Aplicación
Compresión --> Comprensión 
Conocimiento --> Recordar

Al 2008 hi ha més canvis, que consisteixen en complementacions en els diferens apartats noves paraules que siguin de l'era digital


Alguns exemples de coses que hem treballat a classe de GTic són:
Dins de l'apartat recordar; dins de marcar, hem treballat amb el delicious per guardar webs, també hem utilitzat el facebook, tweeter per seguir al bon comunicador. Els articles que hem fet al blog serveixen per recordar.
Dins de l'apartat de comprendre; dins d'etiquetar hem treballat les subscripcions RSS. El Blog ens ha servit per comprendre, ja que un cop hem recordat, el que hem fet a classe, ho comprenem.
Dins de l'apartat d'aplicar; dins de il·lustrar, el prezzi, el GIMP
Dins de l'apartat d'analitzar, vam treballar el mapa conceptual a travès del dinar de Nadal. (En aquesta activitat també vam haver de comprendre)
Dins de l'apartat d'avaluar, dins de colaborar i treballar en xarxes hem treballat amb el google drive treballs en grup o compartits també amb el mestre.
Dins de l'apartat de crear hem fet power points, hem creat pel·licules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada